Diensten
Care & Comply richt zich op advies over de wet- en regelgeving die van toepassing is op de marketing van:
voedingssupplementen en andere levensmiddelen met gezondheidsclaims
uitwendige gezondheidsproducten
medische hulpmiddelen
vrij verkrijgbare geneesmiddelen
Hieronder lees je waar je aan kunt denken. Heb je andere wensen? Neem contact op.
Strategie bepaling
Wil je niet alleen brandjes blussen, maar écht vooruitdenken? Care & Comply helpt bij het ontwikkelen van een duurzame compliance-strategie.
Risicoanalyse
Je website, etiket of reclame-uiting wordt gescreend op risico’s. Welke zaken verdienen aandacht en wat moet aangepast worden om niet voor verrassingen te komen staan?
Claimsonderzoek
Alle mogelijkheden tot toegestane claims worden in kaart gebracht. Van (on-hold) gezondheidsclaims tot voedingsclaims, beauty- en technische claim.
Vragen(v)uurtje
Snel en laagdrempelig sparren over je meest brandende vragen? In het vragenuurtje check je of je op de goede weg zit, of misschien nog een duwtje in de juiste richting nodig hebt.
Complianceborging
Compliance stopt niet na advies en implementatie. Periodieke check-ups zorgen dat compliance geen momentopname is, maar structureel verankerd raakt in je organisatie.
Influencer marketing
Ook samenwerkingen met influencers moeten voldoen aan wet- en regelgeving. Laat duidelijke briefings maken over wat influencers wel en niet mogen zeggen over jouw product.
Trainingen
Hoe richt je een organisatie compliant in? Welke claims zijn toegestaan? Wanneer gaat reclame te ver? Een training geeft kennis en vertrouwen om compliant aan de slag te gaan.
Ander advies op maat
Heb je andere wensen of vragen? Neem contact op, Care & Comply denkt graag met je mee.
Veelgestelde vragen over de werkwijze
-
Voor iedereen die reclame maakt voor:
Levensmiddelen met voedings- of gezondheidclaims
Voedingssupplementen
Medische hulpmiddelen in farmaceutische verschijningsvormen
Vrij verkrijgbare geneesmiddelen
Care & Comply zorgt dat je marketing voldoet aan de wet- en regelgeving. Van je website tot TV-commercial en van nieuwsbrieven tot influencermarketing.
-
Dan is dat het perfecte moment om aan compliance te beginnen denken. Zo weet je zeker dat je straks kunt communiceren over het product op een manier die past binnen de wet- en regelgeving én die past bij het verhaal achter het product dat jij in gedachte hebt.
Zonde om daar pas achter te komen als je product al uit de ontwikkelfase is. Daarom denkt Care & Comply vanaf het begin mee over o.a. claims, etikettering en positionering.
-
Jazeker, dat is een belangrijk onderdeel van structurele naleving. Heldere strategie, richtlijnen en werkinstructies zorgen ervoor dat compliance niet afhankelijk is van losse acties, maar blijvend wordt geïntegreerd in je organisatie. Zo voorkom je fouten en werk je toekomstbestendig.
-
Het kan slim zijn om nog langs de Keuringsraad te gaan. Een toelatingsnummer van de Keuringsraad vrijwaart je van boetes van handhavende instanties. In sommige gevallen wordt je zelfs tot een keuring verplicht, bijvoorbeeld door je branchevereniging of door een retailer.
Care & Comply kan ook hierbij helpen. Samen zorgen we dat de keuring zo vlot mogelijk verloopt.