Vrouw die op een laptop werkt aan een houten tafel met een notitieboek en een potlood

Diensten

Care & Comply richt zich op advies over de wet- en regelgeving die van toepassing is op de marketing van:

  • voedingssupplementen en andere levensmiddelen met gezondheidsclaims

  • uitwendige gezondheidsproducten

  • medische hulpmiddelen

  • vrij verkrijgbare geneesmiddelen

Hieronder lees je waar je aan kunt denken. Heb je andere wensen? Neem contact op.

Illustratie van een persoon die in een bakfiets rijdt, met een hond op het bagagerek.

Strategie bepaling

Wil je niet alleen brandjes blussen, maar écht vooruitdenken? Care & Comply helpt bij het ontwikkelen van een duurzame compliance-strategie.

Een groene vink binnen een cirkel op een zwarte achtergrond, symbool voor voltooiing of bevestiging.

Risicoanalyse

Je website, etiket of reclame-uiting wordt gescreend op risico’s. Welke zaken verdienen aandacht en wat moet aangepast worden om niet voor verrassingen te komen staan?

Diagram met drie stappen, eerste en derde stap groen vinkje, middelste stap groen kruisje

Claimsonderzoek

Alle mogelijkheden tot toegestane claims worden in kaart gebracht. Van (on-hold) gezondheidsclaims tot voedingsclaims, beauty- en technische claim.

Een silhouet van een persoon die een vraagteken vasthoudt, met een groene vraagteken in het midden.

Vragen(v)uurtje

Snel en laagdrempelig sparren over je meest brandende vragen? In het vragenuurtje check je of je op de goede weg zit, of misschien nog een duwtje in de juiste richting nodig hebt.

Een groene uitroepteken op een zwart scherm.

Complianceborging

Compliance stopt niet na advies en implementatie. Periodieke check-ups zorgen dat compliance geen momentopname is, maar structureel verankerd raakt in je organisatie.

Een schoolbord met een wereldkaart en een groene controle-uitroepteken in een cirkel erboven.

Influencer marketing

Ook samenwerkingen met influencers moeten voldoen aan wet- en regelgeving. Laat duidelijke briefings maken over wat influencers wel en niet mogen zeggen over jouw product.

Een afbeelding van een zwart en groen fietsslot

Trainingen

Hoe richt je een organisatie compliant in? Welke claims zijn toegestaan? Wanneer gaat reclame te ver? Een training geeft kennis en vertrouwen om compliant aan de slag te gaan.

Iconen van een telefoon, envelop en chatbeld geschakeld, op een zwarte achtergrond.

Ander advies op maat

Heb je andere wensen of vragen? Neem contact op, Care & Comply denkt graag met je mee.

Veelgestelde vragen over de werkwijze

  • Voor iedereen die reclame maakt voor:

    Care & Comply zorgt dat je marketing voldoet aan de wet- en regelgeving. Van je website tot TV-commercial en van nieuwsbrieven tot influencermarketing.

  • Dan is dat het perfecte moment om aan compliance te beginnen denken. Zo weet je zeker dat je straks kunt communiceren over het product op een manier die past binnen de wet- en regelgeving én die past bij het verhaal achter het product dat jij in gedachte hebt.

    Zonde om daar pas achter te komen als je product al uit de ontwikkelfase is. Daarom denkt Care & Comply vanaf het begin mee over o.a. claims, etikettering en positionering.

  • Jazeker, dat is een belangrijk onderdeel van structurele naleving. Heldere strategie, richtlijnen en werkinstructies zorgen ervoor dat compliance niet afhankelijk is van losse acties, maar blijvend wordt geïntegreerd in je organisatie. Zo voorkom je fouten en werk je toekomstbestendig.

  • Het kan slim zijn om nog langs de Keuringsraad te gaan. Een toelatingsnummer van de Keuringsraad vrijwaart je van boetes van handhavende instanties. In sommige gevallen wordt je zelfs tot een keuring verplicht, bijvoorbeeld door je branchevereniging of door een retailer.

    Care & Comply kan ook hierbij helpen. Samen zorgen we dat de keuring zo vlot mogelijk verloopt.